Köpvillkor

Villkor och info

Företagsinformation

MASH Design

Postadress:
C/o Lundgren
Kungshäll 2
179 97 Färentuna

Besöksadress (endast avtalade tider): Loftvägen 15, Skogås

Organisationsnummer: 969794-0741

E-postadress: info@mashdesign.se
Telefonnr: 0707-92 72 72 (SMS)

Swish: 

Vi som driver MASH Design heter Michaela Lundgren & Sandra Arestav.


Tillverkning

Vi producerar alla våra produkter efter beställning för att inte hålla på onödigt stora lager i färdiga produkter.

Personliga produkter - produkter som görs med exempelvis specifika namn, texter eller datum.

Vi utgår ifrån den information Du lämnar till oss vid varje specifik produkt eller i meddelande fältet. Var därför noga med att dubbelkolla stavningar osv innan du skickar din beställning. Vi skickar inte ut några förfrågningar för att dubbelkolla namn/stavningar. Vi byter inga produkter med personliga tryck. 

Betalning

Det finns två betalningsalternativ i vår webbshop:

  • Swish
  • Payson 
  • Klarna

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leverans

Vi erbjuder följande leveranssätt:

  • Leverans
    - Standardleverans kostar 49:- och skickas normalt från MASH Design inom 5 arbetsdagar efter det att beställningen är lagd.
    Vi skickar med DHL eller Postnord, vilket som lämnar oss snabbast. Båda leverantörerna har ca 1-2 arbetsdagars leveranstid.
    Varorna skickas till din brevlåda eller närmaste utlämningsställe (Observera att ej uthämtat paket kommer att debiteras.).

  • Hämta varan på plats
    Du kan hämta din beställning hos oss på MASH Design på avtalad tid. Ta kontakt med oss innan och bestäm detta. 

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges skickar vi normalt din beställning inom 5 arbetsdagar efter det att beställningen är lagd. Vid högtider eller allmänt högt tryck i butiken kan leveranstiden bli något längre. Vid högtider. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

RETUR, REKLAMATION OCH ÅNGERRÄTT

Retur

Returer sker på din egen bekostnad. Vi granskar alla varor innan vi skickar dem. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. 

Reklamation

Om varan till exempel har fel tryck, ett uppenbart produktionsfel eller är trasig är det en reklamation i stället för en retur. Reklamation ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. När vi fått tillbaka varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny vara (förutsatt att varan finns i lager) och ersätter dig för returfrakten. Finns inte varan i lager återbetalar vi varans kostnad och ersätter dig för din returfrakt, detta inom 14 dagar. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. 


Ångerrätt

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor inom 14 dagar utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att meddela oss att du vill häva köpet inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av den). Varorna ska returneras väl emballerade, i fint skick och i originalkartong. Du bekostar returfrakten. Observera att vi har rätt att göra ett avdrag för värdeminskning om vi bedömer att den returnerade varan inte längre är i nyskick. Produkter med eget tryck omfattas inte av ångerrätt.

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.


Ångerrätten omfattar inte:

  • Produkter med eget tryck. 
  • Produkter som har skadats eller använts. Varan skall vara helt fri från exempelvis smuts, hår, päls eller lukt.
  • Produkter som saknar ursprunglig märkning, produktemballage eller skadat emballage.
  • Produkter som köpts till reducerat pris.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket.


Returer skickas till:
MASH Design
c/o Michaela Lundgren
Kungshäll 2
179 97 Färentuna

Integritetspolicy

När du lägger en beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt GDPR rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Åldersgräns

Vi säljer inte till personer under 18 år. Är du under 18 och vill handla hos oss behöver du ha målsmans tillåtelse.

Force majeure

Vi ansvarar inte för skador eller förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kan råda över. Det gäller exempelvis eldsvåda, arbetsstrejk, krig, väderpåverkan, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-, tele- eller dataförbindelser samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits.


Ansvarig för dataskydd
MASH Design är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter
Webshoppen använder sig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

Jag använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

 

TVIST

Vid en eventuell tvist följer jag Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.